Bela Bartok

Compozitor maghiar, pianist, profesor (1881-1945). Deja ca un student în jurul numelui lui Bela Bartok a fost legendar. El nu a fost doar un pianist teribil, dar, de asemenea, ca un om scop, este de multe ori îi împiedicat. El nu a recunoscut compromisurile. Ungaria, care a rămas o parte din Imperiul Austro-Ungar, în anii 1902- 1903 a cunoscut o renaștere națională, și Bela Bartok, un maghiar de naștere, a început să poarte costum național maghiar, el sa oprit să vorbească limba germană și chiar vizita casele, care au fost puternic pro-austriac starea de spirit. Desigur, aceasta nu a putut obține departe cu ea, mai ales într-o țară în care limba germană este într-o poziție dominantă. În același timp, nu era nimic ciudat: Bartok doar găsit modelul potrivit. Sunat în timp ce jocul cu doi ani înainte de" Ritualul primăverii" de Stravinski și" Suite scitic" de Prokofiev. După camera de execuție în 1911 numele de Bartok a urcat la pas de cea mai mare. În cazul în Evul Mediu, un muzician în mod inevitabil ar fi fost ars pe rug, în secolul al XX a fost asociat cu una dintre cele mai importante capitole ale muzicii europene și mondiale. Bela Bartok sa născut în 1881. Ca majoritatea muzicienilor, el a inceput sa studieze muzica ca un copil. Primul său profesor a fost mama lui. A studiat compoziția la Laslo Erke la - fiul celebrului compozitor de operă Ferenc Erkel. Bartok apoi a studiat la Academia de Muzică din Budapesta. Profesorii lui au fost Janusz Kessler (compoziție) și Istvan Thoman (pian), un elev de Liszt. Bartok considerat harnic, dar elev arogant. Interesant, camera de Examinatorii pentru auditie finală în 1903 a refuzat să-l certifice. Bartok a fost lăsat să joace doar" spaniolă Rhapsody" Liszt -" pentru prezent distracție", ca unul dintre profesori. În 1903, la cererea unui grup de profesori de la academie, el a jucat scorul orchestral" Viața Hero" de Richard Strauss și câteva zile mai târziu a repetat același lucru pentru cadrele didactice Areopagus Academia de Muzică avea inimă. Acest lucru este considerat a fi foarte dificilă, iar rezultatele obținute Bartok, mai mult decât impresionant. Curând el a repetat scor muzical complicat pe o audiere similară în Viena. Lucrari de Bela Bartok a avut autentic caracter național maghiar. Chiar și în Academie, el și-a exprimat în repetate rânduri regretul cu voce tare că Ungaria a trăit sub povara coroanei Habsburgilor, și ușor de trecut de la muzică la politică. Astfel de sentimente el aduce în muzică. În 1903 sa născut monumentala sa lucrare cu caracter patriotic - desyatichastnaya poem simfonic" Kossuth". Jurnalistic a subliniat, a fost dedicat eroului național al Ungariei Lajos Koshugu - liderul revoltei maghiare din 1848. Prima efectuat in 1904, ea a avut un impact profund. Sustinatorii Habsburgilor, de exemplu, au fost în mod deschis revoltat pentru că poemul într-o formă în mod deliberat distorsionată, tradus din majoră în minor, melodia suna imnul austriac. Nu este surprinzator, poemul" Kossuth" a devenit un fel de banner muzical Ungaria. Bela Bartok a devenit celebru ca un folclorist și etnograf. Curios română, slovacă, ucraineană, arabă, muzică și muzică de negrii americani și indienii sârbă și turcă, a creat o metodă nouă, extrem de precis de muzică populară studiu de diferite națiuni, în primul rând maghiari. El a găsit multe exemple de melodii populare maghiare care nu se încadrează în sistemul convențional de intervale de înregistrare. Așa-numita" semiton" Cercetări Bartok, nu elementul minim al scalei. Bartok au arătat că muzica populară maghiară a existat mult timp intervale pe a treia și a patra tonul. În 1907, Bela Bartok alăturat personalului de profesori în pian. În 1911, Bartók a compus-un act de operă" Castelul lui Barbă Albastră", decizia într-un mod romantic. În muzica de operă din mo...

1 - 3 | înainte